Hoppa till innehåll

Retur- och återbetalningspolicy

Senast uppdaterad: 11 januari 2024

Tack för att du handlar hos Lyxköp.

Om du av någon anledning inte är helt nöjd med ett köp, inbjuder vi dig att granska vår policy för återbetalningar och returer.

Följande villkor gäller för alla produkter som du köpt hos oss.

Tolkning och definitioner

Tolkning

Orden vars initiala bokstav är versal har betydelser definierade under följande villkor. Följande definitioner ska ha samma betydelse oavsett om de förekommer i singular eller plural.

Definitioner

För denna retur- och återbetalningspolicy:

  • Företag (referat till som antingen “Företaget”, “Vi”, “Oss” eller “Vårt” i detta Avtal) hänvisar till Saccanda AB.
  • Varor avser de varor som erbjuds till försäljning på Tjänsten.
  • Beställningar avser en begäran från dig att köpa varor från oss.
  • Tjänsten hänvisar till webbplatsen.
  • Webbplatsen hänvisar till Saccanda, tillgänglig från https://www.lyxkop.se
  • Du avser individen som har åtkomst till eller använder Tjänsten, eller företaget eller annan juridisk person på uppdrag av vilken en sådan individ har åtkomst till eller använder Tjänsten, beroende på vad som är tillämpligt.

Dina avbeställningsrättigheter

Du har rätt att avbryta din beställning inom 14 dagar utan att ange någon anledning till det.

Tidsfristen för att avbryta en beställning är 14 dagar från det datum då du mottog varan eller då en tredje part som du har utsett, som inte är transportör, tar den levererade produkten i besittning.

För att kunna utöva din ångerrätt måste du informera oss om ditt beslut genom ett tydligt uttalande. Du måste informera oss om ditt beslut genom att:

  • Via mail: order@lyxkop.se

Vi kommer att återbetala dig senast 14 dagar från den dag då vi tar emot de returnerade varorna. Vi kommer att använda samma betalningsmedel som du använde för beställningen, och du kommer inte att ta på dig några avgifter för sådan återbetalning.

Villkor för returer

För att varorna ska vara kvalificerade för retur, vänligen se till att:

  • Varorna köptes under de senaste 14 dagarna
  • Varorna är i originalförpackningen och perfekt skick
  • Produkten är inte öppnad
  • Produkten är inte använd eller skadad
  • Produkten måste ha kvittot eller inköpsbevis

Följande varor kan inte returneras:

  • Leverans av varor som är gjorda enligt dina specifikationer eller tydligt personliga.
  • Leverans av varor som enligt sin natur inte är lämpliga att returneras, försämras snabbt eller där utgångsdatumet är över.
  • Leverans av varor som inte är lämpliga för retur på grund av hälsoskydds- eller hygienskäl och som förseglades efter leverans.
  • Leverans av varor som efter leverans, enligt sin natur, är oskiljaktigt blandade med andra varor.

Vi förbehåller oss rätten att vägra returer av varor som inte uppfyller ovanstående returvillkor efter eget gottfinnande.

Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas. Tyvärr kan varor på rea inte återbetalas. Detta undantag kanske inte gäller dig om det inte är tillåtet enligt tillämplig lag.

Retur av varor

Returnera inte varor utan att först få detta godkänt. Se ovan för dina avbeställningsrättigheter. Du är ansvarig för kostnaden och risken för att returnera varorna till oss. Du är ansvarig för att köpa returfraktsedeln och att varorna kommer fram oskadade.

När du fått godkännande om retur meddelar vi dig till vilken adress orden ska returneras till, där meddelas även eventuella administrativa kostnader som tillkommer för att hantera ordern som kommer dras från det returnerade värdet.

Vi kan inte hållas ansvariga för varor som skadas eller försvinner i retursändningen. Därför rekommenderar vi en försäkrad och spårbar posttjänst. Vi kan inte utfärda en återbetalning utan faktisk mottagande av varorna eller bevis på mottagen returleverans.

Gåvor

Om varorna markerades som en gåva när de köptes och sedan skickades direkt till dig, kommer du att få en presentkredit för värdet av din retur. När den returnerade produkten har tagits emot kommer ett presentkort att skickas till dig.

Om varorna inte var märkta som en gåva när de köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge den till dig senare, skickar vi återbetalningen till gåvogivaren.

Kontakta oss

Om du har några frågor om vår retur- och återbetalningspolicy, vänligen kontakta oss:

  • Via e-post: support@lyxkop.se